2. Gün
İkinci günün özetini burada bulabilirsiniz.
Değişken:
Bellekte, bilginin saklandığı gözlere verilen sembolik adlardır. Her değişkenin tuttuğu değerin nasıl bir veri olduğunu gösteren bir tipi vardır. C# dilinde temelde birkaç tane değişken tipi vardır.
Tip | Aralık | Büyüklük |
---|---|---|
sbyte |
-128 to 127 |
Signed 8-bit integer |
byte |
0 to 255 |
Unsigned 8-bit integer |
char |
U+0000 to U+ffff |
Unicode 16-bit character |
short |
-32,768 to 32,767 |
Signed 16-bit integer |
ushort |
0 to 65,535 |
Unsigned 16-bit integer |
int |
-2,147,483,648 to 2,147,483,647 |
Signed 32-bit integer |
uint |
0 to 4,294,967,295 |
Unsigned 32-bit integer |
long |
-9,223,372,036,854,775,808 to 9,223,372,036,854,775,807 |
Signed 64-bit integer |
ulong |
0 to 18,446,744,073,709,551,615 |
Unsigned 64-bit integer |
Değişken Tanımlama
TipAdı DeğişkenAdı = İlkDeğer;
Örnek:
int adet = 100; double ortalama = 3.2;
Sabitler
Değişken tanımlamanın başına const yazarsanız, sabit tanımlamış olursunuz.
const int adet = 100; const double ortalama = 3.4;
Sabitler, hafızada yer kaplamazlar. Değerlerini program içerisinde değiştiremezsiniz. Eşitliğin sol yanında kullanamazsınız.
Değişken Bildirim Yerleri
Temel kural olarak, değişkeni hangi { } arasına yazarsak, değişken o aralıkta geçerli olur. Bu yer bildirimi, daha çok göreceli bir kavramdır. Eğer değişkenimizi class tanımının hemen ardında yaparsak, değişkenimiz o class içindeki kullanıma göre genel bir değişken olmuş olur. Yani o class içindeki her yerde o değişkenmi kullanabiliriz demektir. Ancak, örneğin Main() metodu içerisinde tanımlayacağımız bir değişken, yerel bir değişkendir ve geçerli olduğu yerler sadece Main metodunun { } arasıdır.
Tip Dönüşümleri
Tip dönüşümü için, gözünüzün önüne süt kaplarını getirin. 1lt lik sütü 3lt lik kaba dökebilirsiniz, ama tersi doğru değildir. Bu durumda, derleyiciye "sen karışma, ben ne yaptığımı biliyorum" demek gerekir. Bunun için alttaki örneği inceleyebilirsiniz:
Örnek:
int i = 100; // hafızada 4 byte yer kaplar byte b = (byte) i; // byte, adı üstünde 1 byte yer kaplar. "sen karışma ben ne yaptığımı biliyorum." diyoruz.
Bu işlemin adı "casting" tir.
#implicit #explicit #casting #variable #constant